Zure regen, zure regen..Ik kan d'r niet meer tegen - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Vincent Cieraad - WaarBenJij.nu Zure regen, zure regen..Ik kan d'r niet meer tegen - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Vincent Cieraad - WaarBenJij.nu

Zure regen, zure regen..Ik kan d'r niet meer tegen

Door: Vincent Cieraad

Blijf op de hoogte en volg Vincent

18 Januari 2009 | Mauritius, Flic en Flac

Lief dagboek,

Daar zit je dan, op Mauritius, het eiland waar het 300 dagen per jaar zou moeten waaien, maar het is al sinds 26 december iedere dag zo goed als compleet windstil en de laatste goede kitesessie is niets meer dan een vage herinnering..

Door de tropische stormen die rond het eiland stormen is heel het weer van slag en waait het niet wanneer het eigenlijk wel zou moeten waaien en hebben we om de dag gigantische regenbuien met zo nu en dan een lekkere onweersbui. Om toch nog een beetje uit bed en van de bank af te komen zijn we veel aan het snorkelen geslagen en veel aan het rondtouren rond het eiland.

Aangezien Bernard (een vriend van Bart) sinds 6 januari er ook bij is, samen met zijn Canon EOS 400d, kunnen we eindelijk mooie foto's maken die ook nog eens goed te timen zijn. Perfect voor het maken van kitefoto's, maar dan moet het wel gaan waaien natuurlijk..

Het toeristenseizoen is hier trouwens alweer afgelopen, het begon met kerst en is 10 januari alweer voorbij, dus het is een vrij uitgestorven boeltje hier. Gelukkig kennen we zo'n beetje iedere blanke jongere in heel Flic n Flac dus een feestje bouwen zo nu en dan lukt vrij aardig.

Morgen is er hopelijk een goede bak met wind, maar dat is nadat we hier zijn wezen duiken bij Le Morne. Bart, Jef en ik gaan de beruchte tunnelduik doen, waarbij je duikt in een tunnel van koraal bij Le Morne, vergezeld met haaien tussen de 2 en de 3 meter, moet lachen worden lijkt mij!

Bibberse allemaal in Nederland, zie iedereen snel weer (maar niet te snel gelukkig! :P )

* Bij gebrek aan een fatsoenlijk werkend uploadsysteem zijn de foto's te bekijken op mijn foto-emmer: http://s34.photobucket.com/albums/d131/VincentKoetje/Mauritius/

  • 18 Januari 2009 - 11:23

    Peter:

    Hey Vincent,

    Prachtige foto's in je emmer! grtjs

  • 18 Januari 2009 - 14:02

    Richard Berentzen:

    otverdorie; de letter die na de o en voor de q komt doet het niet o de lato van je moeder Voor jou een uitdaging om te lezen en voor mij een uitdaging om te schrijven

    Trouwens, de unt doet het ook niet Hoe gaat het met je? Ik zie af en toe van die ansichtkaart-achtige foto's van jou onder een waterval of met een overvloed aan zonneschijn, vrienden en lekkernijen! Leuk te zien dat je het naar je zin hebt, en, zoals je zelf reeds verklaarde: Time Flies when you're having fun! Hou je goed en kom veilig terug! Groeten van je neef! Ries

  • 18 Januari 2009 - 16:48

    Bernadette:

    Hoi Vincent,

    Ik ga heel erg voor je duimen voor goede kitewind!Ooit gaat het weer waaien!

    groetjesssss

  • 19 Januari 2009 - 10:58

    Guus:

    We hebben bijna medelijden met je hoor vincent :P. Ik hoop wel voor je dat het weer gaat waaien. Wil namelijk foto's zien!!:P

  • 22 Januari 2009 - 18:06

    Peter:

    GAVE KITE FOTO'S OP JE PHOTOBUCKET !!

  • 28 Januari 2009 - 19:51

    Mark J:

    hey vincent,,

    die foto's zien der allemaal nice uit man. mooi huisje heb je daar en nog veel kite-plezier hea ;)

    laterrr mark

  • 14 Februari 2009 - 21:31

    He Neefje!:

    Lieve Vince,

    Hoop dat alles goed met je gaat. Het ziet er allemaal heel mooi uit daar; palm bomen, wit zand, blauwe lucht, mooie dames, ik zag zelfs een water pijp op een van die foto's. Ik hoop dat er gewoon tabak in zit.

    Heel veel liefs en geluk. Geniet er van, je bent jong en hebt een heel level voor je. Ik ben trots op je en laat iedereen hier in the VS zien wat mijn neef aan het doen is.

    Veel plezier en mail me effe. alex.berentzen@wegmans.com

    Liefs, Xander.

  • 16 Februari 2009 - 14:51

    Paris Hilton:

    Hi Vincent,

    How are you doing?

    Paris.

  • 24 Februari 2009 - 21:20

    Raymond:

    Ga zaterdag die kant op, zit aan de oostkust, hoe is de wind daar?

  • 28 Februari 2009 - 09:39

    J.P. Balkenende:

    Wat is het stil aan de overkant!

  • 13 Maart 2009 - 19:25

    Je Neef:

    Je komt naar huis, he? Fijn hoor! Groeten uit Amsterdam.

  • 13 Maart 2009 - 19:27

    Barack Obama:

    Hello My Fellow Citizen,

    Welcome home, Yes we can!
    Chane we need!
    :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Flic en Flac

Mijn eerste reis

Kitesurfen, chillen & feesten

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2009

Zure regen, zure regen..Ik kan d'r niet meer tegen

31 December 2008

Laatste uurtjes 2008

11 December 2008

Zomaar weer even

26 Oktober 2008

Bladiebladieblabla

10 Oktober 2008

Updateje
Vincent

Kitesurfen, chillen & feesten

Actief sinds 22 Sept. 2008
Verslag gelezen: 1659
Totaal aantal bezoekers 10857

Voorgaande reizen:

29 September 2008 - 17 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: