Laatste uurtjes 2008 - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Vincent Cieraad - WaarBenJij.nu Laatste uurtjes 2008 - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Vincent Cieraad - WaarBenJij.nu

Laatste uurtjes 2008

Door: Vincent Cieraad

Blijf op de hoogte en volg Vincent

31 December 2008 | Mauritius, Flic en Flac

TIme flies when u're having fun blijkt maar weer eens waar te zijn. Vandaag is het alweer 31 december wat betekent dat ik alweer bijna 3 maanden in Mauritius verblijf..

2008 is voor mij een vrij goed jaar geweest, begin van het jaar eerst een paar maanden soort van naar school, daarna een paar weekjes boeken doornemen voor eindexamen en dat makkelijk halen, om aan geld te komen een beetje Chinees rondbrengen een paar keer week. Daarna begon het chillen en daarna het grote avontuur..

Gelukkig heeft het de afgelopen dagen een paar keer weer goed gewaaid, een goede 22 knoop, wel vlagerig zo nu en dan, maar toch een lekker windje om een beetje te klooien met oldskool tricks en kiteloop combinaties. Door de te vlagerige wind om zonder frustraties aan m'n Blind Judge en NIS te werken ben ik de golfen maar ingegaan, die door een voorbijkomende cycloon aan de grote kant waren.

Eerst was ik samen met een local en vriend van me bij One Eye een kijkje gaan nemen. Hij ging vooruit en voordat ik het wist zag ik hem op zijn Tow-In boardje met Quad vinnen vollebak een golf van 5 meter inboeken, ongeveer 150 meter in de tube rijden om vervolgens met een backloop kiteloop eruit te springen.. Sta je dan als golfrijrookie op je twintipje.. Toch maar meegegaan en de 'kleine' golfjes van 2 a 3 meter gepakt. De eerste paar keer gingen vrij goed, wat een kick geeft! Tot ik daarna een golf op het verkeerde punt pakte en de golf vlak voor me ineens inklapte terwijl ik erin zat. Het gevolg was een goede wasmachine ervaring waarin ik een hoop water binnen kreeg. Toen ik proestend boven kwam zag ik de volgend golf eraan komen en ik kreeg het nog net op tijd om mijn boardje op tijd te pakken te krijgen en hem te smeren.

Het mooie van One Eye is dat de wind daar zowat recht in de golfen staat, waardoor je de golfen vaak maar net voor kunt blijven. Omdat ik het even gehad met golfrijden was ik gewoon aan het rondcruisen en aan het kijken hoe Nico met zijn 12 jaar kite ervaring de golfen liet wie de baas was, zat ik even niet goed op te letten. Voordat ik het wist voer ik vol een wavespot op en zag ik een muur water van ruim 4 meter hoog en 200 meter lang op me afkomen. Het kabaal en de grote van die golf is echt niet voor te stellen, zeker niet als je je bedenkt dat het water maar 50 cm diep is max. Gelukkig kon ik op mijn twintipje net genoeg snelheid maken om de golf voor te blijven en toen de golf uiteindelijk wegvloeide vond ik het wel weer even genoeg stress voor een dag en ben ik gestopt en heb ik nog even een showtje gegeven voor de mensen die bij Club Mistral zaten te kijken.

Na Nico nog even te hebben gesproken op de kant moest hij erg lachen dat ik uberhaubt op mijn Twintip de golfen in ging en hij zei dat ik volgend keer maar een van zijn waveboardjes moet pakken, omdat ik op mijn Twintip of op mijn Liquid Force waveboardje nooit genoeg snelheid op kan bouwen, dus we gaan het beleven volgende keer dat het gaat waaien.

Helaas ziet het er slecht uit, veel regen de afgelopen dagen en de wind ziet er ook niet goed uit, misschien als het zo blijft dat het zondag weer begint en dan maar hopen dat we weer een paar dagen goede wind hebben en we weer lekker kunnen trainen. Helaas is het filmen echt gigantisch but, screencaps maken kan niet echt en door al het codecs gezeik gaat dat vrij slecht. Gelukkig komt er in 6 januari een nog een dude bij, Bernard, en die komt ons vergezellen met een EOS 400D dus kunnen we tenminste fatsoenlijke foto's maken en hanglos en kitehigh even onveilig maken.

Voor meer Mauritius foto's : http://s365.photobucket.com/albums/oo93/jthepen/mauritius/
Dit is onze photobucket waar we om de paar dagen nieuwe foto's op zetten!

En als afsluiter nog even, ik wens iedereen een gelukkig, gezond, warm en windvol 2009 toe! Blijf genieten van het leven allemaal!

Ciao,

Vincent

  • 31 December 2008 - 09:12

    Christiaan:

    Hee Vincent,
    Leuk dat berichtje zeg =) En wat een verhaal over dat surfen, Ge-wel-dig!
    Veel plezier daar nog, en een gelukkig 2009 in Mautitius!
    Groetjes,
    Christiaan

  • 01 Januari 2009 - 21:03

    Jennifer:

    Hej sgat!
    Klinkt allemaal weer super nice=)!
    Have fun daar, maar dat moet wel lukken denk ik!
    Dikke kus!

  • 04 Januari 2009 - 14:13

    Laura:

    Even een quote:

    "Time flies when you're having fun. Time flies when you're doing physics. So; physics is fun!"

    Moest er even aan denken toen ik je eerste zin las.

    Mooi dat je het zo naar je zin hebt daar. Geniet er nog van en tot later !
    x Laura

  • 04 Januari 2009 - 14:14

    Laura:

    Even een quote:

    "Time flies when you're having fun. Time flies when you're doing physics. So; physics is fun!"

    Moest er even aan denken toen ik je eerste zin las.

    Mooi dat je het zo naar je zin hebt daar. Geniet er nog van en tot later !
    x Laura

  • 06 Januari 2009 - 18:34

    Diny:

    Hallo, voor jou ook de beste wensen en veel plezier en goede wind in 2009.
    Je foto's zien er prachtig uit en zo te zien geniet je nog steeds.
    groetjes Diny

  • 15 Januari 2009 - 15:11

    Marleen:

    Hey Vincent!

    Wat een verhalen, ben wel een beetje jaloers hoor!! (A)
    Geniet er nog van!

    xx Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Flic en Flac

Mijn eerste reis

Kitesurfen, chillen & feesten

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2009

Zure regen, zure regen..Ik kan d'r niet meer tegen

31 December 2008

Laatste uurtjes 2008

11 December 2008

Zomaar weer even

26 Oktober 2008

Bladiebladieblabla

10 Oktober 2008

Updateje
Vincent

Kitesurfen, chillen & feesten

Actief sinds 22 Sept. 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 10853

Voorgaande reizen:

29 September 2008 - 17 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: