Zomaar weer even - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Vincent Cieraad - WaarBenJij.nu Zomaar weer even - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Vincent Cieraad - WaarBenJij.nu

Zomaar weer even

Door: Vincent Cieraad

Blijf op de hoogte en volg Vincent

11 December 2008 | Mauritius, Flic en Flac

Aangezien we nu alweer bijna een maand verder zijn en ik platgespamd wordt om updates, wordt het maar weer eens tijd he. Time flies when having fun zullen we maar zeggen!

Goed we zitten sinds 1 november in een ander appartement. Het is een vrijstaande villa die net af is dus alles is helemaal nieuw en wij hebben de hele benedenverdieping. We betalen hier maar 18.000 rupees voor ipv. 30.000 zoals voor dat andere huis dus dat scheelt behoorlijk. Ook rijden we niet meer rond in die afschuwelijk lelijke afgetrapte Nissan March, maar rijden we rond in een witte Mitsubishi Lancer uit 2004 voor 17.000 rupees per maand. Alles gedeeld door 3 zijn mijn vaste lasten voor een dik nieuw appartement en een dikke auto dus ongeveer 300 euro, 't kan gewoon blijkbaar.

Het wordt hier steeds warmer, het is nu overdag ruim 35 graden en het zeewater zit al op 26 graden, dus het is moeilijk te geloven als ik mailtjes krijg waarin staat dat autodeuren zijn vastgevroren of dat mensen onderuit zijn gegaan met de fiets op het ijs (He Guus! :P).

Maar helaas betekent die hitte ook dat er steeds vaker periode met bewolking zijn en bewolking betekent geen wind en geen wind makes Vincent very sad. De afgelopen 2 weken hebben we maar 4 dagen wind gehad dus we hopen met z'n allen dat het komende week beter wordt. De dagen dat het waait is het wel super, goede windkracht 5, enige wat je aan hoeft te trekken is een boardshortje en een lycraatje tegen het verbranden en gaan met die banaan.

Ik hoor jullie denken 'Wat doe je dan als het niet waait'? Als het niet waait begint onze dag rond een uur of 1. Bart gaat dan bij de supermarkt even wat versgebakken stokbroden halen voor 24 cent per stuk en tijdens het ontbijt besluiten we een beetje wat we doen. Soms gaan we gewoon een hele dag niets doen, beetje verder slapen, record hangmatliggen verbreken of de hele dag southpark of family guy kijken. Of we pakken de auto, laden die helemaal vol met hout, gaan naar een afgelegen strand hier in de buurt en bouwen een groot kampvuur en doen de hele dag niets anders dan Chicken Franks roosteren, zwemmen, relaxen bij het haardvuur en sisha roken. Want thank god, we hebben eindelijk onze eigen sisha! Echt een must have in ieder gezin, hoort bij je opvoeding, niet zonder te leven dat ding..

Gister waren we het chillen even zat en zijn we naar het Black River National Park geweest om daar naar een waterval te klimmen. Vorige keer waren we daar ook al heen gegaan, maar na anderhalf uur waren we toen omgedraaid. Deze keer waren we echt voorbereid en we zijn in een uur naar de top gerend. Eenmaal bij de waterval even lekker gedoucht onder de waterval en nog even wat foto's gemaakt en gefilmd. Daarna zijn we nog een etage hoger geklommen naar de plek waar de waterval als eerst naar beneden komt zetten. Met gevaar voor eigen leven over spekgladde rotsen, waarvan de helft ook nog is los ligt, met onder je een 7 meter diepe val op de rotsen, beetje livin' op the edge zo nu en dan.

Na genoeg met de waterval te hebben gespeeld besloten we om nog naar een grot toe zien te komen die een paar meter naast de waterval zat. Gelukkig was het ook deze keer weer een levensgevaarlijke klim om er te komen (Klimhal Amsterdam is er niets bij), maar als je er eenmaal bent heb je ook wat. Eenmaal aangekomen in de grot konden we eindelijk gebruik maken van onze nieuwe beachbalset die we de dag daarvoor hadden gekocht, want hoe kan je die nou beter inwijden dan ergens op een berg in een grot met daarnaast een afgrond van een meter of 10.

En verder het locale nieuws:
- Mauritianen rijden levensgevaarlijk. Van de week nog bij het apartement waar we zaten te eten; een knal, wij kijken, een Mauritiaan die zijn auto door een kuil in de weg een een klapband niet meer onder controle hield en de auto met een gangetje van minstens 60 vol tegen een betonnenpeiler aanbonjourd. De bumper was geëgaliseerd met het dashboardkastje en de inzittende zaten een beetje wazig voor zich uit te kijken. Op zijn Mauritiaans kwam de politie de volgende ochtend pas onderzoek doen
- Lychees! Het Lycheeseizoen is geopend, wat betekend dat je voor 1 rupee 1 lychee kunt halen. Dus voor 1 euro heb je 40 verse lychees, wat betekent dat je je letterlijk helemaal dood kan vreten aan die dingen.
- Kerst is begonnen in de supermarkten! Overal kan je op de foto met een Indische kerstman (Wtf?!) en kerstmannenpakken in overvloed hier. Jammergenoeg is het al te warm om alleen een kerstmuts te dragen, dus veel kerstmannen zullen we niet rond zien lopen buiten de goed gekoelde supermarkten.
- Zaterdag weer een catamaran cruise (verschrikkelijk!). 25eu taxiritje naar het noorden, daar een beetje verder cruisen op een catamaran naar een eiland (natuurlijk is alles inbegrepen, including all the rum you can drink), de planning is om op dat kleine verlaten eilandje te blijven slapen, kampvuurtje erbij, flesje rum en dan de volgende dag weer terug te gaan. Natuurlijk is het ook een hoop aanvraagwerk, maar we gaan ervanuit dat het wel mag. Anders verdelen we gewoon 20 euro onder de complete bemanning en parlement en dan is iedereen ook weer blij.

Goed ik gaan d'rvandoor, eens kijken of Bart al wakker is want ik begin zo langzamerhand wel weer honger te krijgen... (Eerst nog even wat foto's uploaden als dat lukt...)

Tja ennuh, iedereen in Nederland met die vrieskou, ik zou zeggen: Krabse!!

• 11 December 2008 - 08:13

Jennifer:

heej schat!
    Klinkt goed allemaal!
    Veel plezier nog en we bellen van de week wel weer ff;)
    Dikke zoen
    mij

• 11 December 2008 - 09:39

Peter:

nice!!

• 11 December 2008 - 12:23

Christiaan:

Hee Vincent,
    Als ik het zo zie heb je het nog steeds naar je zin. Veel plezier daar en groeten uit dit verekt kouwe landje, Nederland.
    Mazzel;)

• 11 December 2008 - 13:19

Markku:

Ja dat werd ook wel weer tijd. Eindelijk een paar foto's. Ziet er allemaal top uit, hoop dat de wind jullie niet in de steek laat.

Groeten Markku

• 16 December 2008 - 11:26

GJ:

Ziet er lekker uit ouwe, maar jullie hebben die hond gekocht?

• 17 December 2008 - 06:07

Vincent Cieraad:

Overal in Mauritius lopen zwerfhonden rond op straat en toen we zaten te wachten buiten bij een vriendin van ons kwam deze hond naar ons toe. Hij bleef ons volgen naar huis en de volgende dag zat hij voor het hek te wachten en omdat het een vrij jonge, mooie en schone hond was hebben we maar besloten om hem te houden ;)

• 17 December 2008 - 22:35

Harmen:

Hee Vincent, zag je vorige verhaal op hanglos en klikte even door naar je site! Ik kom de eerste 2 weken van januari ook naar mauritius en vroeg me een paar dingetjes af! Wij hebben nog geen accomodatie geboekt dusse... dat appartement van jullie ligt dat aan het strand en zo ja is er misschien nog een plekkie! weet je nog iets van goedkope hotels ik las dat je de dure al uitgechecked hebt, haha!
    En is flic en flac een beetje een chille plek?

Nou chillsze daar!

Groet Harmen

• 18 December 2008 - 06:16

Vincent Cieraad:

Hej Harmen,

Stuur mij even een mailtje op Vincentjuh1@hotmail.com zodat ik je e-mail heb, dan stuur ik wel even wat informatie en wat telefoonnummers door. Denk wel dat het vrij lastig wordt, het is dan hoog hoog seizoen en denk dat het meeste al vol zit..

• 27 December 2008 - 14:05

Leonie:

hej neef,

zo jij hebt het goed naar je zin zo te zien en te lezen. echt super gaaf al die foto's en verhalen.
    veel plezier nog even daar! Wij hebben gister kerst gevierd bij jou thuis en gezellig over je geroddeld :P
    veel plezier nog!!

x leonie

• 28 December 2008 - 18:16

Cynthia:

Heey Vincent!
    Zo dat is lang geleden. Hoe is het met je? Ik zat ff op jen der hyves en kwam toen de link naar deze site tegen. Klinkt echt super daar en jullie huis waaaauw geweldig. Hier is het idd echt super koud vandaag zat ik op de fiets en me handen vroren erbijna af. Ook de slootjes en zo zijn helemaal bevroren dus je boft maar dat jij daar lekker met dat mooie weer zit. Heel veel plezier daar nog en alsvast een gelukkig nieuw jaar!! Dat zal jij zeker wel op het strand gaan vieren echt nicee
    Xx Cynthia