Bladiebladieblabla - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Vincent Cieraad - WaarBenJij.nu Bladiebladieblabla - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Vincent Cieraad - WaarBenJij.nu

Bladiebladieblabla

Door: Vincent Cieraad

Blijf op de hoogte en volg Vincent

26 Oktober 2008 | Mauritius, Flic en Flac

Goedesmogges Nederland!

De wind is deze week wat slechter door een anticycloon achtig ding dat boven zee werd gevormd, dus we zijn deze week maar een beetje wezen rondtoeren op het eiland. In de hoofdstad Port Louis is het echt het Mauritius dat je verwacht, hordes mensen, winkeltjes van 2 bij 2 en overal mensen die je rommel aan proberen te smeren.

Verder zijn we bij gebrek aan wind maar een kijkje wezen nemen bij het hilton hotel. Na 30 minuten waren we binnen en hadden we alledrie een Hilton handdoek te pakken en konden we dus onbeperkt genieten van alle luxe waar de mensen daar 800 euro per dag voor betalen. Aangezien het bij het Hilton vrij makkelijk ging zijn we ook maar bij het Sugar Bearch Resort, La Pirogue en het Sofitel Resort geweest, allemaal nog veel luxer dan het hilton, maar omdat de handdoeken daar op kamernummer gaan hebben we ze letterlijk onder mensen hun reet vandaan moeten jatten, maar het komt er op neer dat we gratis entree hebben in alle resort en dus lekker kunnen genieten van al het luxe dat er niet is in ons appartement.

Verder zijn we vrijdag wezen feesten als een gek, duitsers, denen, nederlanders, zuid-afrikanen, iedereen feest vrolijk mee en het was alweer 6u in de ochtend en de zon kwam alweer op tegen de tijd dat we er in lagen. Gelukkig konden we de volgende dag lekker bijkomen in het superdeluxe Sofitel Resort dus dat was ook weer opgelost.

Verder zijn we hier locals bij de waterpijpbar en na gister even aan de praat te zijn geraakt met de marokaanse eigenaar kwam hij gelijk aanzetten met een dik huis in Flic en Flac voor 15000 rupee per maand in plaats van de 30000 rupee die we eerst moesten betalen in La Gaulette en ook kunnen we voor het bedrag waar we nu een Nissan March voor hebben een Kia Sorento krijgen, ik zeg dagelijks aan de waterpijp hangen heeft goede invloed op je karma! Met een beetje mazzel gaan we dus dik besparen hier en kunnen we eindelijk echt vakantie gaan vieren.

Verder is het hier vanaf vanavond tot woensdag oid een dikke feestdag en de meeste locals maken zich klaar voor 3 dagen rum-cola-maar-dan-zonder-de-cola. We zitten nog steeds te wachten op Atisch, die een uur te laat is, niet zo gek aangezien de klok hier voor het eerst een uur vooruit is gegaan en de helft van het eiland daar volgens mij geen weet van heeft...

Tis hier niet te harden, dus ik duik nu heeeeel snel het zwembad in, die ruime 30 graden overdag en 20 graden snachts gaat trouwens echt NIET vervelen.

Ciao

• 27 Oktober 2008 - 11:22

Fam Straver:

hé Vincent

Alles ok als ik het zo lees.
    Wel makkelijk als je je verblijf met een paar handdoeken kan oppimpen.
    Zo te lezen vermaak je je wel.
    Nog veel plezier en kiteze nog met veel wind.
    Groetjes aan de rest.

Zijde 140 Boskoop

• 28 Oktober 2008 - 09:58

Markku:

He teamridertje,

Zo te horen vermaak jij je wel. Maar hoe gaat het op kitegebied dan? En waar blijven die dikke actie foto's?

Groeten Markku

• 28 Oktober 2008 - 10:09

M&M:

Slim die handoeken actie... minstens 3200 euri bespaard. Zou dat nog als kwajongensstreek gezien worden? Zo niet ach ook dat heeft zn voordelen: nog goedkoper onderdak en snel weer thuis. Veel plezier maar gedraag je!!! groetjes Maurice en Marit.

• 28 Oktober 2008 - 19:05

Marian:

Eindelijk de site van jou kunnen bekijken.
    Een beetje jaloers want het is hier regen,wind en we krijgen alweer nachtvorst.
    Wat een avontuur zeg met die hotels bezoeken.
    Geniet ze daar en groetjes van Cok en Marian

• 29 Oktober 2008 - 10:55

Fred:

Goed te horen dat jullie je vermaken! Het wordt bij jullie zo langzaam zomer.. iets minder wind.. maar ach.. tis geen straf om daar te zitten. Groeten aan Aatish!

• 29 Oktober 2008 - 14:41

Jennifer:

Hej moppie!
    Leuk hoor allemaal!
    Had een foto van je gezien op een andere site van iemand die daar zit! En je was niet zo bruin he! Jaja!
    We bellen van de week wel weer ff;)!
    Dikke zoen

• 29 Oktober 2008 - 15:59

Joke En Frans:

hoi Vincent
    Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben, geneit er nog maar van
    groetjes frans en joke

• 13 November 2008 - 21:48

Diny:

Zo te horen heb je het prima naar je zin,mis je ons nog een beetje?
    Nee zeker veelste mooi weer en golven.
    Geniet maar lekker. groetsels Piet en Diny

• 14 November 2008 - 14:49

Job:

Ik had Vincent op Skype gister en had het ERRUG naar zn zin daarzo!

• 18 November 2008 - 17:05

Robin:

Heeey vince !
    Hoe ist daar nou jongen?
    Lekker weerjte lees ik al!
    Beter als het baggerweer in NL, en dan lekker bezorgen bij de Chinees :P
    Rum oorlog bezig daar dus ook weer meevallertje :)
    Naja, laat gauw eens wat van je horen man!
    laterr ;)

• 02 December 2008 - 20:38

Martijn:

Kerel,
    Klinkt echt vet allemaal!
    Ik was al benieuwd hoe het met je ging en Robin vertelde me van je site.
    Je vermaakt je prima zo te horen.
    Maar nog veel plezier daar man, ik hoor nog wel van je.

• 09 December 2008 - 16:18

Laura:

Heey Vincent,

Zo te lezen heb je het wel naar je zin daar! Maar hou ons eens wat meer op de hoogte joh! Je zit er nu al twee maanden heb heb pas twee berichten gezien! Nou ik zie je over 4 maandjes wel weer hier in, het dan hopelijk wat warmere, kikkerlandje.

x Laura